wtorek, 16 lipca 2013

Leczenie hemoroidów i profilaktyka

W celu podjęcia leczenia hemoroidów należy się wybrać z wizytą do lekarza proktologa. Sposób leczenia zależy głównie od etapu rozwoju choroby. Wiadomo, że im wcześniej podejmie się leczenie tym lepiej, dlatego nie warto odkładać tego w czasie.

 Leczenie hemoroidów może przebiegać w różny sposób. Terapia zależy od stopnia rozwoju choroby. Gdy schorzenie jest we wczesnej fazie rozwoju najczęstszą terapią jest podawanie środków farmakologicznych oraz odpowiednia dieta. W skrajnych przypadkach niezbędna jest interwencja chirurgiczna.

 Profilaktyka?

 Fundamentalne znaczenie ma zmiana stylu życia i dieta. Podczas leczenia chory powinien wprowadzić do swojej diety dużo błonnika oraz wody. Większość osób cierpiących na hemoroidy nie otrzymują wystarczającej ilości błonnika na co dzień. Prowadzi to do twardych stolców i zaparć, które są jednym z głównych przyczyn owego schorzenia.

Aby osiągnąć zdrowy poziom błonnika w organizmie należy spożywać codziennie 5 do 6 porcji warzyw i owoców. Poza tym należy unikać tłustych i pikantnych potraw, a zamiast tego wprowadzić do diety otręby oraz nasiona lnu.

Oprócz zmian w diecie lekarze zalecają dużo ćwiczeń fizycznych (co najmniej pół godzinny dziennie) w celu regulacji wypróżnień.

1 komentarz:

  1. Chciałbym się podzielić na temat leczniczych właściwości olejku cbd Od kilkunastu lat miałem problemy z hemoroidami.Szykowałem się nawet do zabiegu chirurgicznego.W prezencie dostałem olejek CBD 5 % decarboxyled na bezsenność na którą też cierpiałem Jakie było moje zdziwienie,że problemy z hemoroidami ustąpiły.Przeczytałem artykuł na temat właściwości olejków CBD co potwierdziło jej działanie jako środek przeciwzapalny,ściągający i nawet przeciw rakowy.Do dzisiaj nie mam problemu z hemoroidami i bezsennością od prawie 4 lat.Kupuję w sklepie Konopna Farmacja która mieści się w Poznaniu na ul. Ratajczaka 33 ale można zmówić z ich strony www Polecam jestem przekonany ,że to mnie pomogło.

    OdpowiedzUsuń